Kriser og akutte hendelser

I kriser og akutte hendelser bistår Sense det enkelte mennesket og hele organisasjonen. Vår jobb under kriseintervensjoner er å:

  • Ivareta berørte enkeltpersoner, grupper eller organisasjoner i akuttfasen og etter hendelsen (inkludert pårørende til involverte).
  • Bidra med rådgivning til ledere og HR-personell
  • Fasilitere informasjonsmøter og samlinger
  • Ivareta hjelpere og andre bidragsytere under og etter hendelsen

 

Sense sine psykologer leverer også foredrag, opptrening og kurs relatert til krisehåndtering.

  • Personellomsorg i fredstid
    • Stress- og stressmestringskurs
    • Kartlegging, råd og veiledning angående organisasjonskultur
  • God beredskapsledelse i forberedelsesfasen, under, og i etterkant av en krisesituasjon
  • Ivaretakelse og oppfølging av involverte, av hjelpere, og av organisasjonen som helhet, i nær etterkant av hendelsen, og i påfølgende tidsperiode
  • Kvalitetssikring av beredskapsplanverk, rutiner og krisekommunikasjonsplaner
  • Trussel- og risikohåndtering

 

Se også:

Trussel og risikohåndtering

Corona – omstilling og krisehåndtering